29. Deň Depilóg

Ráno v Lotyšsku stálo za to. Slnko už bolo vysoko  – dospávali sme, pretože za posledných pár dní sme mali časový posun mínus 3,5 hodiny a potrebovali sme sa aklimatizovať. Zobudiť nás prišla tetuška, ktorá nám včera večer dala najesť dobrej domácej … Čítať viac

28. Deň Ako sme ťaviu lebku z Ruska pašovali

Naša cesta sa chýli ku koncu. Dnes máme na programe prechod do Lotyšska a návrat do silno civilizovanej Európskej únie. Tak nejako si narýchlo nevieme spomenúť žiadne výhody tohto návratu. Akurát, že benzín bude štvornásobne drahší a stratíme náš status exotického … Čítať viac

27. Deň Igelitkári v Moskve

Návšteve Moskvy predchádzala silná taktická príprava. Moskva je (vraj) najdrahšie turistické mesto. A my sme všetko, len nie klasickí turisti. Nehodláme vyhadzovať peniaze za predražené turistické pochutiny v centre Moskvy. Preto sme sa museli patrične predzásobiť.

23. deň Prečo sme nikdy nevideli Kaspické more

Budíme sa pri jazere poblíž mesta Kulsary v Kazachstane. Sme v absolútnom bezpečí, nadránom nás prišlo strážiť stádo domestikovaných kráv. Fabo nocoval vonku, takže mal možnosť sa s kravkou zoznámiť ako prvý. Zobudil sa na to, že na neho dýcha a skúma ho. Fabo … Čítať viac

22. deň Uzbeckokazašské štrkopieskové cesty

Zobúdzame sa uprostred uzbeckej púšte. Po ľahkých raňajkách vyrážame v ústrety vysokokvalitnej asfaltovej ceste smerom na kazašské mestečko Beyneu. Vysokokvalitná asfaltová cesta sa s nami za odmenu lúči a nahrádza ju štrkopieskovo-asfaltový tankodrom.

20. deň Vyschnutý breh Aralu? Tak to ma poser.

Nie, nechceme tento denník pretvoriť v spŕšku vulgárností a expresívnych výrazov. Ale ten dnešný deň sa naozaj niesol najmä v znamení silných problémov s metabolizmom a črevnou integritou (ak to chcete v ľudskej reči, bez nažehlených výrazov: Fabo mal beštiálnu sračku).

13. deň Máme Vasiľa!

Okej, ani ste si to nevšimli, ale v príbehu sme preskočili jeden deň. Pretože tento deň bol veľmi nudný a smutný. Strávili sme ho totiž smutným čakaním na ambasáde na telefonát od polície.

11. deň Vasiľ ŽIJE

Povedzme, že ranný budíček po včerajšom zapíjaní smútku bol všetko, len nie príjemný. Mozog o tri čísla väčší ako hlava, v ústach Sahara a pred nami krásna vyhliadka niekoľkých hodín na policajnej stanici. Boli sme objednaní na ôsmu.

6. deň Khoy – spoznaj svojho tajného agenta

V romanticky ladených reklamách sa cestovatelia budia v luxusných hoteloch na vôňu čerstvo namletej cibetkovej kávy, vyhrabú sa z postele sťa letisko a rozospatí s kávou v ruke pozorujú z balkónika východ slnka.

5. deň Na lúke pod Araratom › iránska hranica

Nadránom sme sa, podľa času vstávania, rozdelili na dve skupiny. Tomáš s Fabom začali za svitania loviť masívne fotky Araratu pri vychádzajúcom slnku. Okrem toho sa mohli pokúsiť o zblíženie s našim prežúvavým párnokopytníkom. Dotyčný sa ale zbližovať nechcel a my … Čítať viac

Prípravy na výlet

Len veeeľmi stručné zhrnutie zopár vecí z našej prípravy na cestu. Celý proces by bol skoro aj na samostatnú publikáciu, lebo faktom je, že prvá príprava začala už v zime 2013. Intenzívna fáza trvala viac ako dva mesiace.

O tom ako si nechať v Iráne ukradnúť auto, prejsť celý zvyšok výpravy bez náhradných dielov a rezervného kolesa, vidieť 70-metrový horiaci plynový kráter a úspešne prepašovať jednu lebku mŕtvej ťavy až domov...a ešte pár ďalších vecí..